TOŤ */plus/* VYDÝCHÁNO */plus/* KAPITOLA 22
Spojení několika mladých, nadějných a talentovaných společenství. Autorské představení Tabák Divadelního Dua ToŤ, dadaistická montáž Divadla Vydýcháno a mladá alternativní kapela Kapitola 22.
Divadelní duo ToŤ vnáší do svých her tolik autorské stránky, že i postavy jsou sami autoři a autoři se stávají postavami. Dva lidé v souboru zastávají veškerou funkci divadelního souboru – autoři textu, dramaturgové, režiséři, scénografové i herci. Jsou to dva mladí kluci z Prahy. Oba dva studují na Konzervatoři Jaroslava Ježka VOŠ tvorba textů a scénářů.
Tabák je o protikuřáckém zákonu. Kam až může zajít omezování kuřáků a jejich svobody. Politická fabulace Divadelního dua ToŤ. Jak ovlivní protikuřácká diktatura život Ládi a Ondry? A kdo z nich dostane doživotí a kdo koho zachrání? Podaří se jim nakonec zachránit celý svět? Všechno je možné...
Poetický soubor Divadla Vydýcháno ZUŠ Liberec:
3 mladí lidé (Bára Purmová, Kateřina Císařová, Daniel Tůma), kteří se zajímají o divadlo a mají divadlo rádi. Vedeni skvělým, zkušeným a mladým vedením (Michaela Homolová) spolupracovali společně tento rok poprvé a díky skvělé spolupráci, budou snad spolupracovat dále.
Kabaret Spiegel je divadelní montáž pro tři herce za významného přispění jejich autorského vkladu. Základ tvoří zhruba osm básní dadaistů, které jsou jevištně zpracovány různorodými prostředky, od téměř čistého */and/*quot;přednesu*/and/*quot;, přes využití prvků eurytmie, pohybové stylizace, loutkového divadla až k písni a téměř taneční choreografii. Výraznou složku inscenace tvoří původní hudba, jejímž autorem je ambientní a elektronický hudebník Mechanix. Základem scénografického řešení je replika ready made objektu francouzského dadaistického a surealistického výtvarníka Marcela Duchampa známá pod názvem Jízdní kolo, přidání plošné spirály v písni Karawane odkazuje na další duchampovské dílo - krátkometrážní film Anémic Cinéma. Hlavním motivem obsaženým v samotném názvu je zrcadlo, nikoliv zrcadlo jako hmotné, ale v přeneseném významu, zrcadlo jako náš odraz, odrat naší společnosti, naší doby. V co věříme, kam směřujeme a na čem doopravdy záleží? Odpověď v co věříme a kam směřujeme si musí každý najít sám. Jistá nesrozumitelnost a hravý přístup jsou nezbytnou součástí každého dadaistického díla, ať už vzniklo před sto lety, nebo dnes.
Kapitola 22 (experimental-alternative):
Kapelu Duo D založili před lety Anička a Honzeek Drábkovi. Byly to tehdy ještě malé děti, které hrály sobě a rodičům pro radost a říkaly si Duo Drábčata. Pak od roku 2002 začaly jezdit na různé dětské soutěže, sbíraly ocenění a diplomy, a když si přestaly připadat jako malé děti, přejmenovaly se na Duo D. Pod tímto názvem dále úspěšně soutěžily (několikrát se dostaly do finále */and/*quot;Brány*/and/*quot;, */and/*quot;Folkového kvítku*/and/*quot; nebo */and/*quot;Jizerské noty*/and/*quot;, odkud mají celou řadu cen od třetích k prvním místům). Pak se rozhodly, že ve dvou jim to nestačí a rozšířily svou kapelu ještě o bubeníka Nèra a houslistu (Houslistu :) – Honzu Benháka). A jelikož jim přišlo trapné vystupovat pod názvem Duo D (*/plus/* 22) ve čtyřech, přejmenovali se na */and/*quot;Kapitola 22*/and/*quot;. Hrají takhle spolu, a jestli to vydrží, budou takhle hrát až do smrti!